Dawn of War 2 Poradnik

Dawn of War 2 Poradnik

Warhammer 40000 Dawn of War II to strategia czasu rzeczywistego – RTS (real time strategy) wydana przez THQ na komputery PC. Gra osadzona jest w mrocznym uniwersum figurkowej gry bitewnej Warhammer 40000. W kampanii Single Player czeka na nas kilkadziesiąt misji (wraz z opcjonlanymi misjami pobocznymi). Poniżej znajdziecie zawierający podstawowe informacje Dawn of War II poradnik, będzie on przydatny szczególnie dla graczy, którzy nie mieli dotąd kontaktu z serią WH40K Dawn of War.

- Liczą się efekty – Po każdej misji Twoje dokonania zostaną ocenione według trzech różnych kryteriów: odporność/resilence (zależna od tego ile Twoich jednostek przeżyje misję), furia/fury (zależna od ilości zabitych jednostek wroga oraz szybkość/speed (zależna od tego jak szybko ukończysz misję. Na końcu misji otrzymasz określoną liczbę punktów doświadczenia zależną od powyższych czynników. Staraj się więc aby misję przetrwały wszystkie Twoje jednostki, jeśli widzisz, że jakiś oddział zaraz zginie skorzystaj z opcji odwrotu (retreat – uruchamiany klawiszem X). Twoi żołnierze wycofają się wtedy na bezpieczne pozycje na tyłach. Staraj się odkryć jak najwięcej mapy i zabić wszystkich wrogów. Pamiętaj też aby wszystko zrobić możliwie szybko. Jeśli będziesz posiadał 6 Imperialnych Świątyń (Imperial Shrines) otrzymasz na końcu misji dodatkowe punkty doświadczenia.






- Kampania. – Każdego dnia kampanii możesz wykonać jedną misję. W każdej misji możesz zdobyć maksymalnie 15 gwiazdek: 5 za fury, 5 za resilence i 5 za speed. Aby zdobyć maksymalną ilość gwiazdek za fury musisz wyeliminować 90-100% wrogów na mapie, jest to dość proste jeśli odkryjesz całą mapę. 5 gwiazdek za resilence otrzymasz gdy wszystkie Twoje oddziały przeżyją misję. Jeśli nie będziesz się zbytnio spieszył i odpowiednio używał apteczek (med kits) to również powinno być w miarę łatwe do osiągnięcia. Pamiętaj, że nawet jeden martwy żołnierz obniży ranking do 4 gwiazdek. Aby uzyskać 5 gwiazdek za szybkość będziesz musiał ukończyć misję bardzo szybko. Jest to bardzo trudne do osiągnięcia bez strat w fury i resilence, tak więc na szybkości skupiaj się najmniej. Zdobyte gwiazdki pozwalają Ci na wcielania do armii kolejnych oddziałów. 9-10 gwiazdek pozwala Ci na drugi oddział, 14 gwiazdek na trzeci.

- Sprzedawaj niepotrzebne wyposażenie. – W czasie wykonywania misji staraj się zabić wszystkich wrogów na mapie. Każdy pokonany przeciwnik ma szanse pozostawienia po sobie przydatnego ekwipunku. W Dawn of War 2 możesz używać tych przedmiotów do ulepszania swoich oddziałów i bohaterów. Wyposażenie (Wargear) możemy też otrzymywać w postaci nagród za wykonane misje. Z czasem zgromadzisz całkiem sporo ekwipunku, z którego nie będziesz korzystał. Pamiętaj żeby sprzedawać nadwyżki, pozwoli Ci to zdobyć trochę dodatkowych punktów doświadczenia. Niby niewiele ale z drugiej strony nie ma po co gromadzić przedmiotów, których i tak nie używasz.

- Rozwój jednostek w Dawn of War 2. – W trakcie kampanii Single Player Twoje jednostki zdobywają punkty doświadczenia oraz kolejne levele. Dzięki temu otrzymują punkty, za które możesz rozwijać poszczególne statystyki swoich oddziałów. Użycie tych punktów odblokowuje również nowe umiejętności i opcje taktyczne. Najlepiej planować na przyszłość. Maksymalny poziom, który mogą osiągnąć Twoje oddziały w Dawn of War 2 to 20 level. Tak więc już na pierwszych poziomach doświadczenia zobacz jakie umiejętności będą dostępne później i mniej więcej zaplanuj ścieżkę rozwoju dla Twojego wojska. To w jakie umiejętności powinieneś inwestować zależy od Twojego stylu gry.

- Statystyki to nie wszystko. – Statystyki oddziałów i bohaterów są oczywiście ważne jednak jeszcze ważniejsze są ich specjalne umiejętności. Na przykład Thule może wydawać się słabszy ze względu na niskie statystyki ataku zarówno dystansowego jak i w zwarciu jednak jego specjalne umiejętności mogą zadawać bardzo dużo obrażeń. Każdy z dostępnych w Dawn of War II oddziałów ma swoje wady i zalety wynikające zarówno ze statystyk jak i umiejętności, warto więc sprawdzać obie te rzeczy. Podobnie jest z wyborem broni. Niektóre bronie jak miotacze ognia (flamers), wyrzutnie rakiet (rocket launchers) czy działka plasmowe (plasma cannons) być może nie zadają najwyższych obrażeń mogą być jednak bardzo skuteczne. Na przykład wyrzutnie rakiet mogą przyszpilić pieszych wrogów (supress), odrzucić ich na dystans, a dodatkowo zadają spore obrażenia pojazdom i dużym opancerzonym celom. Miotacze ognia mają krótki zasięg są jednak bardzo dobre przeciwko piechocie. Karabiny snajperskie strzelają powoli jednak zadają wysokie obrażenia i to z bardzo dużego dystansu. Shotguny mogą obalić przeciwnika. Potestuj różne rodzaje broni i sprawdź jakie sprawdzają się najlepiej i pasują do Twojegu stylu gry.

Powered by WordPress | Download Free WordPress Themes