Poradnik do Amnesia: The Dark Descent

Amnesia: The Dark Descent Poradnik

Amnesia: The Dark Descent (polski tytuł: Amnesia: Mroczny Obłęd) to nastrojowa gra łącząca elementy przygodówki i horroru, wydana przez Frictional Games. Amnesia bardzo wyraźnie nawiązuje do twórczości Lovecrafta i opartych na niej gier. Bohaterem gry jest Daniel, który budzi się w nieznanym, mrocznym zamku i nie pamięta nic ze swojej przeszłości.

Poniżej znajdziesz kilka podstawowych informacji na temat Amnesia: The Dark Descent. Pozwolą Ci one łatwiej i szybciej rozeznać się w rozgrywce w Amnezję. Na końcu naszego poradnika znajdziesz również kody do Amnesia: The Dark Descent oraz kilka sztuczek, które mogą uratować Ci życie.

- Sterowanie – ruch w Amnesia: The Dark Descent odbywa się za pomocą klawiszy WASD oraz myszki. Możesz wchodzić w interakcję z większością przedmiotów w grze. Jeśli kursor zmieni się w symbol ręki możesz manipulować danym przedmiotem. Przyciskiem TAB otwierasz ekwipunek (co pauzuje grę).

- Światło – duże znaczenie w grze mają źródła światła. Możemy podzielić je na 2 podstawowe typy. Pierwszy z nich to światło pochodzące z latarni (Lantern), która znajdziemy w początkowej fazie gry. Aby działała potrzebuje ona jednak paliwa (Oil). Drugi typ światła to wszelkie elementy otoczenia, które możemy zapalić przy pomocy tinderboxes, są to między innymi świeczki, pochodnie, kominki itd. Pamiętaj, że gdy zapalisz świeczkę lub pochodnie ni będziesz mógł jej nosić w swoim ekwipunku. Kiedy przebywasz dłuższy czas w ciemności cierpi na tym Poczytalność (Sanity) Twojego bohatera, z drugiej jednak strony, w mroku będzie Ci się łatwiej ukryć przed potworami.






- Potwory – Twój bohater nie ma możliwości walki ze spotykanymi w grze potworami. Do wyboru mamy więc tylko ukrycie się albo ucieczkę. Miejsc do ukrycia się jest całkiem sporo, są to między innymi szafki, przewrócone meble, ciemne zakamarki itd. Najlepiej w każdym obszarze za wczasu zapamiętać kilka dobrych kryjówek. Często gdy spotykamy potwora mamy tylko kilka sekund na ucieczkę. W ukrywaniu się pomaga również schylenie się, bezruch i oczywiście nie zapalnie światła. Pamiętaj też żeby NIE PATRZEĆ na potwory gdyż wzbudza to panikę Twojego bohatera i zmniejsza jego poczytalność.

- Zapisywanie stanu gry – w Amnesia: The Dark Descent jest autosave, który w określonych momentach gry zapisuje jej stan. Sygnalizowane jest to przez niebieską poświatę przebiegającą przez ekran. Jedyny sosób w jaki Ty możesz zapisać stan gry to opcja Zapisz i Wyjdź (Save and Exit).

Amnesia: The Dark Descent Kody

Dla tych, którzy nie mają cierpliwości lub nie mogą sobie poradzić z przejściej niektórych fragmentów gry przygotwoaliśmy kody do gry Amnesia: The Dark Descent.

Niewidzialność

To może nie tyle kod co błąd w grze, który możemy wykorzystać na naszą korzyść. Jeśli będziesz niósł przed sobą szufladę wyciągniętą z szafki będziesz niewidzialny dla potworów. Jeśli odłożysz szufladę oczywiście staniesz się ponownie widoczny.

Nieskończone zdrowie, olej i poczytalność

Dokonując prostej edycji plików save’ów możesz ustawić sobie nieskończony poziom zdrowia, oleju i poczytalności (Healtyh, Oil, Sanity). Najpierw musisz znaleźć pliki z zapisanymi stanami gry (save files). Domyślnie będą one w folderze: …/My Documents/Amnesia/Main gdzie musisz kliknąć w folder ze swoją nazwą profilu. Następnie otwieramy odpowiedni plik stanu gry za pomocą Notatnika. Naciskamy CTRL+F i szukamy jednego ze słów: Health, Oil, Sanity, kiedy znajdziemy odpowiednią linię musimy zmienić wartość z 0.000000 na 9999.000000, na przykład linię:

[ var type="3" name="mfLampOil" val="0.000000" /]

zmieniamy na:

[ var type="3" name="mfLampOil" val="9999.000000" /]

Aby uzyskać porządane efekty zmienione linie powinny wyglądać tak:

[ var type="3" name="mfHealth" val="9999.000000" /]
[ var type="3" name="mfLampOil" val="9999.000000" /]
[ var type="3" name="mfSanity" val="9999.000000" /]

Następnie zapisujemy plik, włączamy gre i ładujemy odpowiedni stan gry.

Powered by WordPress | Download Free WordPress Themes