The Bureau: XCOM Declassified Poradnik

The Bureau XCOM Declassified

The Bureau: XCOM Declassified to kolejna gra z serii XCOM, tym razem jednak nie jest to turowa strategia, a taktyczna strzelanka TPP (Third Person Perspective) z elementami gry RPG. Akcja gry toczy się w latach 60-tych, w których to poprawadzimy grupę agentów biuro XCOM do walki z najeźdźcami z kosmosu. Cała rogrywka podzielona jest na szereg głównych i pobocznych misji. Nasza główna postać – agent Carter reprezentuje specjalną klasę, natomiast dwójka pozostałych agentów, których dobierzemy do swojego oddziału może reprezentować jedną z czeterech klas:

- Wsparcie [Support]
- Zwiad [Recon]
- Inżynier [Engineer]
- Komandos [Commando]

Nie ma jednego jasno określonego schematu z jakich klas powinna składać się nasza drużyna jest natomiast kilka rzeczy, o których warto pamiętać i które mogą nam ułatwić rozgrywkę. Po pierwsze unikaj drużyny, w której jest dwóch agentów tej samej specjalizacji. Sprawi to, że drużyna będzie wyspecjalizowana w wąskim obszarze i może być Ci trudno poradzić sobie z niektórymi spotkanymi w The Bureau: XCOM Declassified przeciwnikami.





Poniżej przedstawię Wam zestawienie, które bardzo dobrze sprawdza się w czasie rozgrywki nie oznacza to oczywiście jednak, że jest to jedyna słuszna droga, którą musicie podążać. Po pierwsze w Twojej drużynie powinien znaleźć się zwiadowca. Agent tej klasy świetnie sprawdzi się w walce z praktycznie każdym obcym, a dzięki umiejętności Strzał krytyczny Zwiadowca może szybko liwidować Silacoidów, Sectoidów, Drony i Przybyszów. Po zdobyciu trzeciego poziomu doświadczenia Zwiadowca otrzyma dostęp do umiejętności Dywersja, która pozwoli Ci łatwo odciągnąć przeciwników od agenta Cartera. W końcu Zwiadowca zyska dostęp również do umiejętności Ostrzał artyleryjski [Fire Mission], która jest uważana za jedną z najsilniejszych umiejętności w całej grze. Pozwala ona szybkie eliminowanie całych grup przeciwników. Oczywiście jak każda klasa Zwiadowca ma również swoje minusy, a jest to głównie dosyć niska odporność. Z tego względu Zwiadowcę powinniśmy trzymać z dala od bezpośredniej walki.

Drugą klasa, która dobrze będzie współpracować ze Zwiadowca i sprawdzi się w wielu misjach jest Komandos. Klasa ta posiada dodatkowe punkty życia i jest dosyć odporna. Głównym zadaniem komandosa będzie ściągnięcie na siebie większości ataków przeciwników, w czasie kiedy Carter i Zwiadowca zajmą się ich eliminacją. Komandos nie zadaje może bardbardzo dużych obrażeń natomiast na uwagę zasługują dwie z jego umiejętności: Drwina i Pole plazmy. Drwina pozwala na wywabienie zza osłon przeciwników, a Pole plazmy na eliminację całych oddziałów wroga. Dobrze jest uzbroić agenta Cartera w karabin snajperski lub wyrzutnię laserową, wtedy będzie on mógł łatwo eliminować nawet silnych przeciwników, których wcześniej wywabiliśmy zza osłony przy pomocy Drwiny Komandosa.

The Bureau XCOM Poradnik

Sugeruje więc stworzenie drużyny właśnie z tych dwóch klas. Dwie pozostał klasy: Inżynier i Wsparcie są dosyć słabe szczególnie na początkowych poziomach doświadczenia. Najlepszą umiejętnością Inżyniera jest Działko laserowe [Laser Turret], którego może używać dopiero do czwartego poziomu. Natomiast agenci Wsparcia zadają bardzo małe obrażenia przez co ich przydatność w ataku jest znikoma.

Powered by WordPress | Download Free WordPress Themes